onsdag den 7. oktober 2009

Hvad Klaus har lavet de sidste mange mdr :-)!

Og hvad har jeg saa lavet imens Ditte har vaeret vaek? Ifoelge hende selv har jeg jo nok vaeret ved at gaa i hundene for jeg kan jo ikke klare mig selv.
Det passer nu ikke helt, jeg formaaede baade at faa mad hver dag, rent toej paa og holde hytten ren. Faktisk havde vi inspektion saa jeg fik vasket alle gulve, pudset vinduer og spejle saa der var blitz-blank und sauber naar de kom. Behoever jeg at sige at vi gik igennem med ug, kryds og slange?

Derudover var der slutspil i Travian. Vi vandt!!! og saa er jeg da heldigvis faerdig med det pjat.. Til dem der ikke ved hvad Travian er kan jeg kun sige: Baaaaare aergerligt, Sonnyboyyyy :)

Men jeg skulle jo ogsaa have weekenderne til at gaa med noget. Saa jeg tog til indflytterfest hos Markus. Der var ikke helt styr paa temaet, men det var enten "kom som din drink" eller "kom som din yndlingsmaskot" alt efter hvilken indbydelse man kiggede paa (fjaesbogen vs. email). Men en slags temafest var det jo.
Da jeg kom paa arbejde et par dage forinden laa der et par meget "flotte" lyseroede tights paa mit bord, som Julie mente jeg skulle bruge. Jeg taenkte "hvorfor ikke?", kiggede lidt paa nettet og fandt den fantastiske drink "pink pussycat".
Yderligere outfit blev fremskaffet af Simone og mig selv. Oejensynligt kan man ikke faa undertroejer til maend i lyseroed, jeg troede ellers det varsaa in at vaere metroseksuel. Men en kvindeversion kunne jeg da faa. Oejensynligt er jeg en size 10.

Den store dag oprandt. Markus's hus viste sig at ligge rimelig langt vaek. Efter en del granskning af kort, bustider, togtider osv fandt jeg en plan som jeg selv syntes var smart: Tage over paa uni, faerdiggoere mit forsoeg, tage bad og klaede om og saa tage en bus til Taringa for at blive samlet op i taxa og koere ud til Markus.
Foerste fejl i planen: Jeg skulle skifte uden for en meget travl pub i Toowong.
Anden fejl i planen: Jeg kom til at koere for langt med bussen (som koerte ekspres) saa jeg endte i Indooroopilly.
To-en-halv-te fejl i planen: Jeg ventede i en halv time.
Tredje fejl i planen: De andre havde glemt at taxaen allerede var fyldt op, hvilket de ringede og sagde.
Fjerde fejl i planen: Der var ingen ledige taxaer.
Femte fejl i planen: Jeg taenkte, "jamen saa tager jeg bare et tog". Jeg havde jo kigget paa kortet forinden, saa jeg mente godt at jeg kunne finde vej fra stationen til festen.
Succes!: Jeg tog toget til den rigtige station.
Sjette fejl i planen: Jeg for vild.
Syvende fejl i planen: Jeg prajede en taxa for at den kunne koere mig til festen. Taxachauffoeren kiggede kort paa mig og koerte saa sin vej.
Succes!: Jeg moeder nogle tilfaeldige folk som jeg spoerger om vej. De viser sig at vaere gaester ved festen. Jeg foelger dem derhen. Det viste sig at vaere 300 meters gang rundt om et hjoerne.

Her er hvordan jeg saa ud:


Paa trods af at det ikke lige gik som forventet var det faktisk en rigtig sjov tur derud. Jeg moedte rigtig mange folk som lige kiggede en enkelt gang ekstra. En del kommenterede ogsaa mit udseende, men det var alt sammen meget positivt. De fleste syntes det var sjovt, en enkelt (mand) inviterede mig endda hjem til ham. Jeg endte med at komme gratis med toget da jeg moedte nogen paa stationen der havde saa ondt af min historie at de betalte min billet.
Samlet tog det mig noget i naerheden af tre timer at naa frem til festen.

Naahja, festen var da ogsaa udmaerket.

en anden weekend var jeg ude at dykke. Det var foerste gang siden jeg har taget certifikatet, saa jeg var lidt nervoes. Men det gik rigtig fint. Vejret var perfekt, og sigtbarheden endnu bedre. Jeg havde ikke selv kamera med, men har laant nogen fra en anden.


Baaden. UQ dykkerklubben havde arrangeret turen, men det var tilfaeldigvis den samme baad som vi brugte da jeg tog certifikat.

Lige da vi ankom til vores foerste dyk cirklede der en haj rundt under vores baad. Desvaerre naaede jeg ikke at se den. Sigtbarheden var saa god at man sagtens kunne se ned paa bunden, 16 meter nede. Til gaengald saa vi masser af disse:




Lige da vi kom ned paa bunden stoedte vi paa en lille gruppe skildpadder hvoraf den ene var en mindre unge. Jeg tror maaske at vi kom til at skraemme den lille lidt, i hvert fald lagde den sig paa bunden og proevede at se meget lille ud.
Vi svoemmede lidt videre og fandt ham her:


Laeg maerke til stoerrelsen paa fisken til sammenligning. Aida, min buddy, svoemmede hen over skildpadden. Den var laengere end hende, og hun er vel lidt hoejere end Ditte. Imponerende.

Vi saa slevfoelgelig ogsaa en masse fisk og en wobbegong, men dem har jeg ingen gode billeder af.

Jeg bruger stadig meget ilt naar jeg dykker, saa jeg var noedt til at gaa op foer nogle af de andre. Lige inden vi skulle op kom der tre grey nurse sharks hen imod os. En lille smule nervoesitetsfremkaldende, men de er totalt harmloese. Desvaerre ligner de nogle grumme nogen fordi deres taender ligner noget der er kastet ind i kaeften paa dem med en skovt. Deres underbid ville saette graa har i hovedet paa selv den bedste boejletandlaege..
Det var virkelig fascinerende at se dem paa taet hold. Desvaerre var jeg noedt til at gaa op inden de var svoemmet vaek. Til gaengaeld fik jeg et ret godt udsyn ovenfra, hvor jeg kunne se dem forsvinde i det fjerne.
Billedet nedenfor er fra senere paa dagen hvor sigtbarheden var blevet daarligere:


Det var en rigtig god dag og til sidst lykkedes det mig ogsaa at foele at jeg havde lidt styr paa det der med at dykke. Selv om jeg stadig bruger rigtig meget ilt...

3 kommentarer:

  1. what!!!!
    fra jose

    SvarSlet
  2. Den er jo ikke faerdig endnu - men bare vent til den er faerdig saa forstaar du mine stikord til ham :-)

    SvarSlet
  3. Hej Klaus, mor ryster på hovedet af dig i pink pussycat drinkskostume - undertegnede synes det er sejt og modigt at vove sig i byen i den mundering.
    Georg

    SvarSlet