tirsdag den 6. oktober 2009

Broome (3+4 sep.)

Broome er hvad man kalder en storby i W.A. - saa jeg havde nok forventet noget i retningen af Odense eller kbh... men naa nej, vi er jo i W.A. saa den er paa stoerrelse med Ringe By.
D. 3 fik jeg desvaerre ikke set saa meget af byen - mine tidliger naevnte vabler var blevet saa slemme at jeg havde store problemer med at gaa pga smerter.
Saa jeg fik en tid ved laegen, super hyggeligt lille laegehus. Laegen kiggede 1 gang paa dem og saa fik jeg ellers en recept - og besked paa at gaa ind til Sygeplejersken for at faa dem forbundet og faa forklaring paa hvordan jeg skulle forholde mig til det.
Sygeplejersken forbandt dem, og forboed mig saa ellers at gaa i bad og lign indtil de var helet (kan saa fortaelle at det tog 3 uger) - men hvis jeg virkelig gerne ville have et bad skulle de pakkes ind osv. (hvillket jeg saa valgte at goere - 3 uger uden bad er ikke lige mig). Forbindingen maatte ikke roeres de naeste 4 dage og saa skulle jeg ellers koebe diverse plastre og salver og pleje det med efter det og i tilfaelde af de faldt af.. og saa ville hun se mig om 4 dage igen og det var meget vigtigt jeg kom der - maatte saa forklare at de kunne jeg ikke da jeg jo skulle videre ud i vildmarken.. det var ikke noget hun var vildt med, hun var meget taet paa at forbyde mig at tage afsted, da det kunne vaere for risikabelt hvis jeg nu fik blodforgiftning osv.. men fik lov til at tage afsted hvis jeg lovede at kontakte en laege lige saa snart jeg ankom til Darwin. Heldigvis havde vi en laege med paa naeste tur, saa fik ekstra antibiotika og pencillin creme, for det blev desvaerre vaerre som turen gik.

Naeste dag var vi en lille flok som valgte at gaa ud for at se dinosauer fodspor.. vi havde faaet afvide det var en lille tur paa 1.5 timer.. men men men


1.5 timer senere i 40 graders varme, var vi stadig meget meget langt fra maalet..


Det endte med at tage naesten 3 timer (8 km) foer vi endte ved Gantheaume Point

Og saa i 40 grader, kan roligt sige vi var smadret da vi kom frem, saa der blev bestilt en taxi til at hente os da vi skulle hjem.

Ja de havde stoerre foedder end jeg har haender...

Vi havde alle troedet at de ville vaere meget stoerre end de var.. men det var nu meget flot og facinerende at se alligevel. 120 millioner aar gammelt.

og saa noed vi ellers solnedgangen derude.

Stenene fik utrolig flotte farver ved solnedgang

Om aftenen tog vi biffen.. udendoers biograf. Den er verdens aeldste udendoers biograf.


Hvis nogen af jer har set filmen Australia - saa er det den biograf som den lille dreng er i. (eller det har vi da faaet afvide)


Biograften set udefra. Sun Pictures.

1 kommentar: