tirsdag den 6. oktober 2009

Coral Bay til Exmouth (27 August)

Coral Bay var vores afslapningsdag inden vi om eftermiddagen skulle koere videre til Exmouth.
6 af os valgte at tage paa kajak/snorkle tur paa/i Ningaloo Reef.

Gruppen - og vi var alle rimelig nervoese da vi 5 min tidliger havde faaet afvide at turen maaske ville blive aflyst pga for heoje boelger.. men de valgte at vi nok skulle klare den.. rigtig betrykkende... (Fra venstre: Darren, Mig, Felice, Debbie, Kate og Erik)

Erik og jeg ankommer efter en enormt haard tur.. Erik ville som manden sidde bagerst.. men det endte med at vaere mig der havde flest krafter og maatte soerge for at vi kom derud.. som det kan ses er vi ogsaa totalt ude af takt..



Mig og min noodle..
Mig og en masse kaempe fisk - de var saa seje, vi svoemmede og svoemmede og pludselig kiggede jeg til hoejre og fandt ud af at fiskende fulgte efter mig, stoppede jeg stoppede de.. meget morsomt.

Jubii - vi fik set en rigtig rigtig flot skildpadde..

ja det er lidt andre farver end hjemme i dk.

Den har blaa pletter over det hele..

Mine foelgere..



Og saa skulle vi da ogsaa lige se en haj. Jeg var den eneste i gruppen der saa den, valgte nemlig at svoemme forrest med vores instruktoer.. pludselig synes jeg det var et godt valg :-)

Vi svoemmede rundt i ca 1.5 timer.. saa man var bare smadret naar man skulle komme op i kajaken igen.
Dette resulterede i at Erik mens han proevede at komme op i baaden fik krampe i han ene ben - hvilket foerte til at han vaeltede vores kaja - mens jeg sad i den.
Det var egentligt meget sjovt at prove, men det var lidt skraemmende at jeg maatte soerge for at Erik ikke druknede.. inden vores instruktoer kom og vendte vores kaja.. jeg anede simpelthen ikke hvordan jeg skulle goere, og skulle jo ogsaa soerge for at Erik blev holdt oppe :-)


Dette er en Black Sapole - ligner en advokato, men er total sort inden i, ligner en masse chokolade. Men smager at maste vindruer - de har altsaa bare de underligste frugter hernede :-)

Endnu en vild Emu - har set saa mange af dem, helt fantastisk.


Et lille termitbo...

1 kommentar:

  1. Fantastisk tur, fantastiske billeder, godt du ikke gik i panik da kajakken væltede. Du er bare sej.
    Georg

    SvarSlet