tirsdag den 6. oktober 2009

Gibb River Road and Gorges (6+7 sep)

Husker ikke specialt meget fra d. 6 - havde faaet kraftig hovedpine, hvilket foerte til synsforstyrrelser - saa jeg vandrede det vi skulle og sov saa ellers hver gang vi kom frem til et svoemme sted - hvilket jo var det samme for jeg maatte jo ikke svoemme pga. mine saar :-) Tror jeg havde det daarligt da vi pludselig havde det meget meget varmt hele tiden - de 3L. vand jeg havde drukket dagen foer var simpelthen bare ikke nok - efter denne dag var jeg som regel oppe paa min. 6 L om dagen for at kunne staa varmen i mod- saa drikker man altsaa bare hele tiden :-)

Fancy Clansy vores Guide. Minder totalt meget om min morbror Ole - hvilket var meget underligt for jeg var hele tiden ved at snakke til ham paa dansk, eller minde ham jo sjove ting vi har oplevet.. Men det var nu ogsaa meget betrykkende :-) Han ville lige forklare os lidt om Bell Gorge, som man kan se paa billedet skulle der lige krydses noget vand et par gange.

Lille flod der lige skulle krydses - der er et kaempe vandfald for enden af det, der hvor der er traeer til h. paa billedet. Naaede over uden at falde i - taget min situation taget i betraekning virkelig godt klaret :-)

Vel ankommet til det foeer omtalte vandfald - alle andre sprang i - Ditte sov :-)

Men det var nu et meget dejligt sted at tage en morfar :-)


Naeste Gorge, Galvans Gorge, denne dag boed paa dette dejlige dyr..


Vandet her var ikke saa flot som foerst sted i dag, vandet var stille og roligt ved at blive til stille staaende vand, da vi var i slutningen af toer saesonen. De veje vi koerte paa, bliver lukket ned om ca. 1 mdr, hvis ikke foer og saa kan man foerst koere paa dem naar regn saesonen er slut - engang i feb :-)


Den 7. var bare en meget bedre dag for mig - havde faaet masser af vaeske saa var bare klar til en masse vandring. Dagen startede ved Manning Gorge.

For at komme til det track som foerste til gorgen skulle vi svoemme over denne soe - alle vores ting kom i flamingo kasser og saa var det ellers bare om at hoppe i. Ikke saerlig godt for mine saar som jo ikke maate blive vaade.. men nu en meget sjov start paa en vandretur.

Selvom det er toerke er der stadig en masse forskellige ting der blomstrede. De aboriginal har brugt deres viden om de forskellige planters blomstrings tid, til at vide hvornaar det vil begynde at regne (regntiden) og hvilke dyr der laegger aeg, saa de kunne finde dem og spise dem.

Rigtig dejligt sted at nyde formiddagen. men savnede nu at kunne tage en svoemmetur, saa noed at vi var noed til at krydse floden igen for at komme tilbage til vores bil :-)

Turen gik videre mod voeres overnatningssted. Clansy holdt ind midt ude i ingen ting og foerte os ind til en masse hule malerier - virkelig facinerende.

Ja de maa ogsaa havde haft lidt humor den gang.

Da moerket faldt, krydsede vi en flod fyldt med saltvandskrokodiller (dem der gerne vil spise mennesker), og 30 sek. senere annocere Clancy at vi da live laver bush camping her ved floden. Foers blev der helt stille i bussen - og saa begyndte folk ellers af grinde, vi troede simpelthen det maatte vaere en joke.. det er jo virkelig farligt at vaere saa taet paa der hvor saltierne er.. latteren vendte sig meget hurtig til en nervoesitets latter da vi fandt ud at at de ikke var en joke..

Men vi fik ikke besoeg at nogen krokodiller - men i stedet af en Maane slange..


Og saa blev der ellers spillet om aftenen - fik afvide jeg var natur talent :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar